ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
latest

728x90

468x60

Σημαντικές εξελίξεις στις καταχρηστικές πρακτικές Booking και Expedia| Επιστολές και δράση από την ΠΟΞ|ΚΕΙΜΕΝΑ

Τα μέλη μας δεν είναι πρόθυμα να δεχθούν καμία μονομερή, αντισυμβατική και εκμεταλλευτική πράξη εκ μέρους σας
08/05/2020



Μεγάλη ενόχληση και προβληματισμό, έχουν προκαλέσει σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες πληροφορίες, κυρίως στην Booking και δευτερευόντως στην Expedia, οι επιστολές που τους απεύθυνε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, που αναφέρονται στις καταχρηστικές πρακτικές που ακολουθούν έναντι των ελληνικών ξενοδοχείων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές, το πιο σημαντικό στοιχεία των επιστολών αυτών, που έχει προκαλέσει τον έντονο προβληματισμό -τουλάχιστον-, είναι ότι συνδέει τις πρακτικές αυτές, με το μεγάλο πρόστιμο για ανάλογες πρακτικές που επιβλήθηκε πρόσφατα στην Booking , από τις ουγγρικές αρχές, αλλά όχι μόνο.

Υπενθυμίζεται ότι το money-tourism, πολλάκις έχει ασχοληθεί με τις πρακτικές αυτές της Booking, ξεκινώντας από τον Ιούλιο του 2019, με το θέμα που ξεκίνησε στην Καραϊβική, η οποία συνοδεύτηκε από την αποκάλυψη της διακοπής της συνεργασίας της Aldemar με την Booking, αλλά και τις αλλαγές στην πολιτική της επί τα χείρω για τους ξενοδόχους. Και ακολούθησε νέα μονομερής κίνηση με αύξηση κατά 50% της έκπτωσης που προσφέρει ο ξενοδόχος, χωρίς την συγκατάθεση του ξενοδόχου, αναλύοντας και στα σημεία της καταχρηστικής πρακτικής…
Η εξέλιξη

Τώρα λοιπόν η ΠΟΞ με δύο επιστολές που απέστειλε στις δύο εταιρίες, με κοινοποίηση στο υπουργείο Τουρισμού, τονίζει ότι «Η Booking.com μέσω μονομερών ενεργειών όχι μόνο ακυρώνει τις κρατήσεις, επιστρέφει στους πελάτες τα χρήματα τους και χρεώνει τα ξενοδοχεία, χωρίς την έγκριση των ξενοδόχων και την ενημέρωση των πελατών, αλλά και ζητάει προμήθεια για τις ακυρωμένες κρατήσεις».


Όπως αναφέρεται στην επιστολή, «Σύμφωνα με τα άρθρα 70 και 71 του Νομοθετικού Σχεδίου που εκδόθηκε στις 13 Απριλίου 2020 (ΦΕΚ Α 84/13-4-2020), το οποίο πιστεύουμε ότι ήδη γνωρίζει η Booking.com, τα ξενοδοχεία παρέχουν πιστωτικό ίσης αξίας και διάρκειας 18 μηνών για καταθέσεις και προπληρωμές μεταξύ άλλων, οι οποίες έγιναν για κρατήσεις σε καταλύματα, οι οποίες ακυρώθηκαν από τις 25 Φεβρουαρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Το πιστωτικό αυτό παρέχεται δεδομένου ότι υπάρχει πρόβλεψη για αποζημίωση.

Αυτή η παραχώρηση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και προηγείται οιασδήποτε άλλης συμφωνίας».

Και συνεχίζει: «Πρέπει να τονίσουμε, ότι οι καταθέσεις που παραμένουν στη διάθεση των ξενοδοχείων δεν θεωρούνται φορολογούμενο εισόδημα, καθώς τα ξενοδοχεία οφείλουν να τα καταχωρήσουν ως προπληρωμές, μέχρι να εξαργυρωθεί το πιστωτικό ή καταβληθεί η αποζημίωση. Τα ποσά αυτά δεν πρέπει να θεωρούνται ότι χρήζουν προμήθειας μέχρι το πιστωτικό να εξαργυρωθεί και να πραγματοποιηθεί η διαμονή του πελάτη. Από την άλλη, στην περίπτωση που ο πελάτης λάβει αποζημίωση, ύστερα από τη λήξη ισχύος του πιστωτικού, είναι ξεκάθαρο ότι και εδώ τα ποσά δεν χρήζουν προμήθειας».

Και καταλήγει η επιστολή: «Ακολουθώντας τα παραπάνω σας προσκαλούμε να βοηθήσετε τα μέλη μας να εφαρμόσουν την αναφερόμενη νομοθεσία μέσω της αποστολής των στοιχείων επικοινωνίας των κοινών πελατών, έτσι ώστε να έχουν την επιλογή να τους αποστείλουν άμεσα πιστωτικά. Σε περίπτωση που έχετε αποζημιώσει τους κοινούς πελάτες, είμαστε πρόθυμοι να ενθαρρύνουμε τα μέλη μας να σας στείλουν πιστωτικό το οποίο θα καλύπτει το πλήρες ποσό των μελλοντικών κρατήσεων για τους επόμενους 18 μήνες, δεδομένου ότι θα τους στείλετε απτές αποδείξεις πληρωμής.

Πιστεύουμε ότι σε αυτή την έκτακτη ανάγκη θα προστατέψουμε από κοινού τον κλάδο μας και ότι υπό το πνεύμα καλής πίστεως θα καταλήξουμε σε μία συμφωνία.

Ωστόσο, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε, ότι τα μέλη μας δεν είναι πρόθυμα να δεχθούν καμία μονομερή, αντισυμβατική και εκμεταλλευτική πράξη εκ μέρους σας».
Οι επιστολές

Οι επιστολές έχουν ως ακολούθως:

«Athens, May 5th, 2020
Addressed to: Mr Vladimir Idzoh
Area Manager of Booking.com

Notified to:
Mr. Haris Theoharis
Minister of Tourism

Dear Sir,

Booking.com is not only unilaterally, without the consensus of the hotels, in many cases without even previously informing the clients, cancelling reservations and returning to the clients the advance payments, charging the relevant amount to the hotels, but also claims a commission for those cancelled reservations!
According to articles 70 and 71 of the Act of Law issued on the 13th of April 2020 (FEK A 84/13-4-2020), of which we believe Booking.com is already aware, hotels provide, a credit note voucher of the same value, valid for 18 months, for deposits prepayments etc made for accommodation agreements/bookings, which are canceled during the period from 25-2-2020 until 30-9-2020. This voucher is issued instead of a refund, and provided that a refund is predicted.

This provision constitutes a public order that prevails over and supersedes any private/trade agreement.
We must point out that the deposits that remain in hands of the hotels cannot be regarded as hotel’s taxable revenue, as hotels are obliged to account them as the advance payments they are, until the time beneficiary will redeem the voucher through a future reservation or amounts refunded at the expiration date. These amounts cannot be considered commissionable until the time voucher is redeemed and the client’s stay at the hotel materialized. On the other hand, in the event the client will not redeem the voucher and will subsequently get the agreed refund at the expiration, it is clear amounts are not commissionable whatsoever.

Following the above we invite you to help our members apply the above mentioned legislation, by sending them the contact details of your mutual customers, so that they will have the option to send them directly their credit vouchers. In the cases now that you have already refunded your mutual clients, we are willing to encourage our members to send you a credit voucher with the total amount which will be offset by future reservations the following 18 months, provided of course you have sent them the proper proof of payment. We believe that we are in these extraordinary circumstances together in protecting our common business ground and that in spirit of good faith we will come to an agreement. However we must make clear that our members are not willing to accept any other unilateral, unconventional and abusive policies on your part. We remain at your disposal for any clarifications needed.

Kind Regards
Grigoris Tasios
Chairman of the Board»

Το εξαιρετικό Heritage Hill Hotel
Και η EXPEDIA

«Athens, May 5th, 2020
Addressed to: Mr. Markos Giannisopoulos
Area Manager of Expedia

Notified to:
Mr. Haris Theoharis
Minister of Tourism

Dear Sir,
Expedia is not only unilaterally, without the consensus of the hotels, in many cases without even previously informing the clients, cancelling reservations and returning to the clients the advance payments, charging the relevant amount to the hotels, but also claims a commission for those cancelled reservations!
According to articles 70 and 71 of the Act of Law issued on the 13th of April 2020 (FEK A 84/13-4-2020), of which we believe Expedia is already aware, hotels provide, a credit note voucher of the same value, valid for 18 months, for deposits prepayments etc made for accommodation agreements/bookings, which are canceled during the period from 25-2-2020 until 30-9-2020. This voucher is issued instead of a refund, and provided that a refund is predicted.
This provision constitutes a public order that prevails over and supersedes any private/trade agreement.
We must point out that the deposits that remain in hands of the hotels cannot be regarded as hotel’s taxable revenue, as hotels are obliged to account them as the advance payments they are, until the time beneficiary will redeem the voucher through a future reservation or amounts refunded at the expiration date. These amounts cannot be considered commissionable until the time voucher is redeemed and the client’s stay at the hotel materialized. On the other hand, in the event the client will not redeem the voucher and will subsequently get the agreed refund at the expiration, it is clear amounts are not commissionable whatsoever.
Following the above we invite you to help our members apply the above mentioned legislation, by sending them the contact details of your mutual customers, so that they will have the option to send them directly their credit vouchers. In the cases now that you have already refunded your mutual clients, we are willing to encourage our members to send you a credit voucher with the total amount which will be offset by future reservations the following 18 months, provided of course you have sent them the proper proof of payment. We believe that we are in these extraordinary circumstances together in protecting our common business ground and that in spirit of good faith we will come to an agreement. However we must make clear that our members are not willing to accept any other unilateral, unconventional and abusive policies on your part. We remain at your disposal for any clarifications needed.

Kind Regards
Grigoris Tasios
Chairman of the Board».

« PREV
NEXT »