Slider[Style1]

Style2

Για κρατήσεις στο +30 27550 52720

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5[ImagesOnly]

Style6

         

Στην Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αρκαδίας Γιώργου Η. Παπαηλιού  κατά τη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου για τη διακίνηση αγροτικών προϊόντων. Πιο συγκεκριμένα ο βουλευτής είπε:   

        
1) Οι ρυθμίσεις του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 4492/2017  για τη  διακίνηση και εμπορία νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων κλπ αποσκοπούν στη διασφάλιση των ελληνικών προϊόντων από αθρόες ελληνοποιήσεις,  της ποιότητάς τους έναντι πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού και εν γένει στην προάσπιση των συμφερόντων των αγροτών, των κτηνοτρόφων και των καταναλωτών.

2) Αυτό επιχειρείται με την εξάλειψη των φαινομένων της αδικαιολόγητης και προδήλως καταχρηστικής επιβολής όρων (από τους εμπόρους επί των παραγωγών), φαινόμενα που ευνοούνται από τις πολύμηνες καθυστερήσεις στις πληρωμές των νωπών και ευαλλοίωτων-ευπαθών  προϊόντων της αγροδιατροφικής αλυσίδας. Η αδικαιολόγητα μεγάλη καθυστέρηση εξόφλησης του παραγωγού και των μικρών και μεσαίων μεταποιητών, έχει ως αποτέλεσμα την περιέλευση αυτών σε κατάσταση  οικονομικής δυσπραγίας, ακόμη και ακραίας, και  την έμμεση χρηματοδότηση των χονδρεμπόρων και των αλυσίδων καταστημάτων λιανικής πώλησης.

Οι σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην εξόφληση των τιμολογίων μεταξύ αφενός των παραγωγών,  δηλαδή των αγροτών και των μικρών και μεσαίων μεταποιητών και αφετέρου των χονδρεμπόρων, διανομέων ή αλυσίδων καταστημάτων λιανικής πώλησης, θεσμικά οφείλονται  στο γεγονός ότι η ρύθμιση του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου «μπάζει» αφού η προθεσμία πληρωμής από την έκδοση του τιμολογίου επιτρέπεται να παραταθεί συμβατικά. Σ’  αυτό το πλαίσιο, η υπέρτερη διαπραγματευτική δύναμη της πλευράς των χονδρεμπόρων, διανομέων ή αλυσίδων καταστημάτων λιανικής πώλησης αφήνει περιθώρια για μεγάλες παρατάσεις που εν τέλει οδηγούν στη μη πληρωμή των τιμολογίων, αφού ο ενδεχόμενος δικαστικός αγώνας είναι δαπανηρός, χρονοβόρος και αβέβαιης έκβασης. 

Με την ψηφισθείσα ρύθμιση, ο έμπορος νωπών και ευαλλοίωτων-ευπαθών αγροτικών  προϊόντων, ο οποίος πραγματοποιεί εμπορική συναλλαγή με παραγωγό  που εκδίδει τιμολόγιο,  υποχρεούται να εξοφλεί το τιμολόγιο εντός 60 ημερών από την έκδοσή του, αποκλειόμενων ρητά κάθε δυνατότητας συμβατικής υπέρβασης του χρόνου πληρωμής, κάθε αντίθετης  συμφωνίας μεταξύ των μερών, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα (N. 4152/2013).

Μάλιστα, υπάρχει ιδιαίτερη πρόβλεψη διοικητικών κυρώσεων για τη μη τήρηση αυτών των ρυθμίσεων, όπως η επιβολή προστίμων που βεβαιώνονται ως δημόσια έσοδα, εισπράττονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ και αποτελούν έσοδα του Ταμείου Γεωργίας και Κτηνοτροφίας, ακόμη και η διαγραφή του εμπόρου από το Ενιαίο Μητρώο Εμπόρων Αγροτικών Προϊόντων-Εφοδίων-Εισφορών.

3) Βάσει των αποτελεσμάτων ελέγχων του ΥΠΑΑΤ στην αγορά του κρέατος, εντοπίστηκε, μεταξύ άλλων, δυσλειτουργία στο στάδιο της λιανικής πώλησης, ώστε να απαιτούνται διορθωτικές ενέργειες-κινήσεις για τη συγκράτηση του φαινομένου της παραπλάνησης και αισχροκέρδειας εις βάρος κυρίως των καταναλωτών αλλά και των δημοσίων εσόδων.

Απαιτούνται κανόνες ιχνηλασιμότητας σε όλα τα στάδια παραγωγής και διανομής του κρέατος, από τη σφαγή μέχρι τη συσκευασία, για να εξασφαλίζεται ο συσχετισμός μεταξύ του κρέατος και του ζώου από το οποίο προέρχεται το κρέας.

Έτσι θεσπίζεται η υποχρέωση αναγραφής του είδους του κρέατος, της χώρας καταγωγής ή των χωρών εκτροφής και της χώρας σφαγής και το ακριβές βάρος του πωλουμένου προϊόντος κατά περίπτωση, στα παραστατικά που εκδίδονται από οποιονδήποτε φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό


Έτσι ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει ακριβώς τι αγοράζει, αλλά και οι αρμόδιες ελεγκτικές αρχές θα έχουν τη δυνατότητα  να ισοζυγίζουν τις αγοραζόμενες ποσότητες.

4) Η διασφάλιση των ελληνικών προϊόντων από αθρόες ελληνοποιήσεις και  της ποιότητάς τους έναντι πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού επιχειρείται με την υποχρέωση επισήμανσης της προέλευσης του γάλακτος καθώς και του γάλακτος ως κύριου συστατικού των μεταποιημένων γαλακτοκομικών τροφίμων (προσυσκευασμένων ή μη). Η επισήμανση περιλαμβάνει ενδείξεις για τη «χώρα αρμέγματος», τη «χώρα επεξεργασίας» και τη «χώρα συσκευασίας». Μ΄ αυτό τον τρόπο, παρέχεται στους παραγωγούς αλλά και στους καταναλωτές ασφαλές νομικό πλαίσιο για την ανάπτυξη παραγωγικών και καταναλωτικών  πρακτικών, οι οποίες μεσοπρόθεσμα θα διασφαλίσουν την καταναλωτική εμπιστοσύνη στα ελληνικά γαλακτοκομικά προϊόντα και θα δώσουν ώθηση στην ελληνική παραγωγή και συνολικά στην εθνική οικονομία.

5) Χωρίς αμφιβολία, ο έλεγχος εφαρμογής αυτών των ρυθμίσεων και συνακόλουθα οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που υφίστανται και δημιουργούνται περαιτέρω είναι σημαντική παράμετρος για την εξυπηρέτηση των σκοπών για τους οποίους θεσπίζονται. 


6) Αιχμή της κοινωνικά δίκαιης παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας είναι ο πρωτογενής τομέας, η παραγωγή   αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων συνδυαστικά  με τη μεταποίησή τους. Σ΄ αυτό το πλαίσιο, η διακίνηση και η εμπορία αυτών των προϊόντων αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της αγροτοδιατροφικής αλυσίδας. Συνακόλουθα, η εξυγίανσή της, αποτελεί στοιχείο που προστατεύει και ωφελεί τον παραγωγό, τον καταναλωτή και την ελληνική παραγωγή, ιδίως την ποιότητα των προϊόντων της που, λόγω εδαφολογικών και κλιματολογικών συνθηκών, διαφοροποιείται και είναι σε πολλούς τομείς ανώτερη των ανταγωνιστών της.         

«
Next
Νεότερη ανάρτηση
»
Previous
Παλαιότερη Ανάρτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια: