Slider[Style1]

Style2

Για κρατήσεις στο +30 27550 52720

Style3[OneLeft]


A
Επικοινωνία στο +30 2716 00 88 88

Style3[OneRight]

Style4

Style5[ImagesOnly]

Style6



Οι ισχυρισμοί Βρετανών τουριστών για τροφική δηλητηρίαση κατά τη διάρκεια της διαμονής τους σε δημοφιλή ξενοδοχεία ανά τον κόσμο αποτελεί πλέον φαινόμενο μεγάλων διαστάσεων, το οποίο οδηγεί τους ξενοδόχους σε απόγνωση, καθώς δέχονται σημαντικό πλήγμα από τη δυσφήμηση. 

Ωστόσο, αρκετοί είναι οι φορείς που ζητούν βαθύτερη εξέταση των καταγγελιών, καθώς δεν είναι δυνατό να επηρεάζονται αποκλειστικά και μόνο οι Βρετανοί από το προσφερόμενο φαγητό, ενώ πολλοί είναι οι ξενοδόχοι που απειλούν με αποκλεισμό των Βρετανών τουριστών από τα προσφερόμενα πακέτα διακοπών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης είναι αυτό που περιγράφει ο Μιγκέλ στον Guardian. Ο Μιγκέλ διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία στη Μαγιόρκα, γνωστό για τα πακέτα all-inclusive, πακέτα που περιέχουν, δηλαδή, τη διαμονή στο ξενοδοχείο, αλλά και όλα τα γεύματα της ημέρας. Μια τυπική θερινή σεζόν, ο ξενοδόχος φιλοξενεί περίπου 9.000 Βρετανούς επισκέπτες και χιλιάδες από τη Γερμανία και την Ολλανδία. 

Πλέον, όμως, δηλώνει απογοητευμένος και θυμωμένος από τους Βρετανούς. Τη χρονιά που πέρασε, το ξενοδοχείο του Μιγκέλ δέχτηκε περίπου 200 καταγγελίες για τροφική δηλητηρίαση. Όλες προέρχονταν από Βρετανούς και καμία από Γερμανούς ή Ολλανδούς. Επίσης, κανένας Βρετανός δεν παραπονέθηκε στο ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια της δηλητηρίασης. Αντιθέτως, οι καταγγελίες υποβλήθηκαν από τις αρμόδιες εταιρείες διαχείρισης προβλημάτων, αφού οι ταξιδιώτες είχαν επιστρέψει στην πατρίδα τους.

Το ξενοδοχείο είναι ακόμη ένα από τα «θύματα» των ισχυρισμών για τροφική δηλητηρίαση, φαινόμενο που έχει λάβει διαστάσεις επιδημίας. 

Οι εταιρείες διαχείρισης παραπόνων και προβλημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου, πολλές από τις οποίες προσέγγιζαν μοτοσικλετιστές προσφέροντάς τους μεγάλες αποζημιώσεις για τραυματισμούς, έχουν στρέψει τώρα την προσοχή τους στους ταξιδιώτες, παρακινώντας τους να ισχυριστούν τροφική δηλητηρίαση και να λάβουν αποζημίωση.

Οι εν λόγω εταιρείες ενημερώνουν τους τουρίστες ότι με την καταγγελία μπορεί να λάβουν έως και 3.500 ευρώ ανά ταξιδιώτη, με το ίδιο το ταξίδι να κοστίζει μόνο 570 ευρώ. Κάποιοι, μάλιστα, ισχυρίζονται ότι το μόνο που θα χρειαστούν οι Βρετανοί τουρίστες ως αποδεικτικά στοιχεία είναι μια απόδειξη αγοράς δυο πακέτων χαπιών, ένα για τη διάρροια και ένα για τον εμετό, από φαρμακείο του ξενοδοχείου 

Οι στόχοι είναι όσοι επιλέγουν τα πακέτα all-inclusive διακοπών, καθώς είναι ευκολότερο για τις εν λόγω εταιρίες να μηνύσουν το ξενοδοχείο, αφού σε αυτό πραγματοποιούν οι επισκέπτες όλα τα γεύματα της ημέρας.

Το πρόβλημα είναι τόσο έντονο, που τα ταξιδιωτικά γραφεία προειδοποίησαν ότι αυτό το καλοκαίρι ενδέχεται να είναι και το τελευταίο των πακέτων all-inclusive διακοπών, καθώς οι ξενοδόχοι απειλούν με αποκλεισμό των Βρετανών τουριστών.

Ο Μιγκέλ, ο ιδιοκτήτης ξενοδοχειακής μονάδας στη Μαγιόρκα τονίζει ότι ο ίδιος, μαζί με άλλους ξενοδόχους, αισθάνονται ότι δεν έχουν άμυνα, καθώς οι επισκέπτες είναι αυτοί που πρέπει να αποδείξουν ότι όντως έπαθαν δηλητηρίαση και όχι οι ίδιοι να αποδείξουν ότι δεν έπαθαν. Επίσης, αναφέρει ότι δεν χρειάζεται καν να δουν γιατρό για να συμπεριλάβουν στην καταγγελία.

Ο Ίνμα Μπενίτο, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ξενοδοχείων στη Μαγιόρκα είπε ότι οι ψευδείς ισχυρισμοί κόστισαν 50 εκατομμύρια ευρώ στο νησί των Βαλεαρίδων την περσινή χρονιά και ότι οι καταγγελίες έχουν αυξηθεί κατά 700% από το 2015.

Δεν είναι, βέβαια, μόνο η Ισπανία που δέχεται βουνό καταγγελιών. Παρόμοια περιστατικά έχουν παρατηρηθεί και σε Τουρκία, Βουλγαρία και Κύπρο. Η Ένωση Ξενοδόχων στην Κύπρο, μάλιστα, επεσήμανε ότι οι ψευδείς αυτοί ισχυρισμοί κόστισαν κοντά στα έξι εκατομμύρια ευρώ «χασούρα».

Ο Ζαχαρίας Ιωαννίδης, διευθυντής της Ένωσης Ξενοδόχων μίλησε για οργανωμένο έγκλημα και επεσήμανε ότι πρόκειται για καθαρά βρετανικό φαινόμενο. Οι καταγγελίες πραγματοποιούνται πάντα μετά τα περιστατικά της υποτιθέμενης δηλητηρίασης, ακόμη και τρία χρόνια μετά, ενώ τόνισε την ανάγκη λήψης μέτρων για την προστασία της φήμης των ξενοδοχείων.

Οι αρχές έχουν αρχίσει να δρουν. Νωρίτερα τον Ιούνιο, η αστυνομία συνέλαβε έναν Βρετανό στην ισπανική πόλη Αλκούδια, με την υποψία ψευδούς ισχυρισμού για τροφική δηλητηρίαση, προσθέτοντας ότι ο ίδιος εργάζεται για εταιρεία διαχείρισης παραπόνων.

Παράλληλα, ο ταξιδιωτικός οργανισμός Abta, λάνσαρε την προηγούμενη εβδομάδα την Καμπάνια Stop Sickness Scams, πιέζοντας την κυβέρνηση να καλύψει το νομικό κενό, κατά το οποίο οι δικηγόροι παρακινούν τους πολίτες να επιμείνουν ότι ήταν άρρωστοι, ακόμη κι αν δεν ήταν.

Ωστόσο, ο Ρυθμιστής Διαχείρισης Καταγγελιών και το υπουργείο Δικαιοσύνης δηλώνουν ότι διαχειρίζονται περίπου 35.000 καταγγελίες για δηλητηρίαση σε διακοπές ετησίως, με τις 25.000 να είναι ειλικρινείς και νόμιμες.

Βέβαια, οι αρμόδιοι φορείς ξενοδοχείων στην Ισπανία προειδοποιούν για αποκλεισμό των Βρετανών τουριστών από τις επιχειρήσεις τους, ενώ ανάλογοι φορείς στην Κύπρο επισημαίνουν ότι η νομοθεσία για τα δικαιώματα του καταναλωτή χρειάζεται άμεση ανανέωση, καθώς δεν είναι να δυνατό να καταναλώνουν το ίδιο φαγητό από το ίδιο μπουφέ 500 άνθρωποι και μόνο οι Βρετανοί να δηλητηριάζονται.
in.gr

«
Next
Νεότερη ανάρτηση
»
Previous
Παλαιότερη Ανάρτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια: