Slider[Style1]

Style2

Για κρατήσεις στο +30 27550 52720

Style3[OneLeft]


A
Επικοινωνία στο +30 2716 00 88 88

Style3[OneRight]

Style4

Style5[ImagesOnly]

Style6

Μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς και παρουσιάστηκε από τον καθηγητή κ. Νίκο Βέττα, δείχνει ότι οι επισκέπτες των μουσείων του δικτύου ανήλθαν περίπου σε 220.000 το 2016 από 148 χιλ. το 2015. Πέρυσι η επισκεψιμότητα στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης ξεπέρασε την αντίστοιχη του Αρχαιολογικού Μουσείου Χανίων και κυμάνθηκε χαμηλότερα από εκείνη στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών (...)

Το υψηλότερο μερίδιο εσόδων από τα εισιτήρια καταγράφεται στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης (78%) στη Δημητσάνα, ενώ το μεγαλύτερο μερίδιο από πωλητήριο στο Μουσείο Μαρμαροτεχνίας (68%) στην Τήνο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το νέο Μουσείο Μαστίχας Χίου, το οποίο προσείλκυσε 35,7 χιλ. άτομα σε λιγότερο από ένα χρόνο και εμφανίζεται δεύτερο σε επισκεψιμότητα στο δίκτυο. Ομως και το επίσης καινούργιο Μουσείο Αργυροτεχνίας στα Γιάννενα κέρδισε τους επισκέπτες του κι όχι μόνο την τοπική κοινωνία και μέσα σε οκτώ μήνες λειτουργίας υποδέχθηκε 15,3 χιλ. άτομα.
Σύμφωνα με τον κ. Βέττα, τα μουσεία προσελκύουν επισκέπτες που παρατείνουν τον χρόνο επίσκεψής τους και δαπανούν χρήματα. Η δαπάνη κατευθύνεται σε αγαθά και υπηρεσίες όπως η εστίαση, τα καταλύματα και οι αγορές προϊόντων. Το 28% των επισκεπτών δήλωσε ότι η ύπαρξη του μουσείου επηρέασε «πολύ» την απόφασή τους να επισκεφθούν την περιοχή και 36% δήλωσε «αρκετά». Επίσης 20.000 άτομα επισκέφθηκαν και διανυκτέρευσαν σε αυτές τις περιοχές λόγω των μουσείων. Οι καταλυτικές επιδράσεις στον τουρισμό από τα μουσεία αυτά εκτιμώνται στο εύρος των 5,4 εκατ. ευρώ με 11,3 εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα βρίσκονται σε δήμους με λιγότερους από 50.000 κατοίκους και με κατά κεφαλήν ΑΕΠ χαμηλότερο από τον εθνικό μέσο όρο.
Εχει σημασία ότι τα μουσεία συνεισφέρουν στην οικονομία της χώρας και κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους. Τελευταίο παράδειγμα είναι το Μουσείο Αργυροτεχνίας. Η συνολική επίδραση της κατασκευής του στην οικονομία του Δήμου Ιωαννιτών έφτασε τα 7,8 εκατ. ευρώ σε όρους ΑΕΠ, ενώ στο σύνολο της χώρας ανήλθε σε 10,6 εκατ. ευρώ. Ανοιξε όμως και 236 θέσεις εργασίας στα Γιάννενα.
«Η χώρα χρειάζεται επενδύσεις για να πάρει μπρος», είπε ο γεν. διευθυντής του ΙΟΒΕ, ενώ η πρόεδρος του ΠΙΟΠ πρότεινε διαμουσειακές και διαδημοτικές συνεργασίες που θα φέρουν πιο κοντά τα μουσεία στις πόλεις. Η θεματική των συνεργασιών θα πρέπει να ανοίγει νέους δρόμους, είπε η κ. Στάικου. «Να πριμοδοτεί τις πολιτιστικές ανταλλαγές, το Erasmus του πολιτισμού». (...)
(...) Στους χώρους που στεγάζονται  τα θεματικά μουσεία του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς σχηματίζουν μεγάλους ή μικρότερους πυρήνες πολιτισμού, αναδεικνύοντας την ταυτότητα και την παραγωγική ιστορία κάθε τόπου επηρεάζοντας και την οικονομία του. Σε μια εποχή που «ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τα μουσεία αλλάζει διαρκώς», όπως είπε η πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος ICOM στην 1η Συνάντηση Δικτύου που έγινε πρόσφατα στη Δημητσάνα με θέμα: «Εννέα Μουσεία, εννέα τόποι. Χαρτογραφώντας το μέλλον».
Η διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς παρουσιάζει πράγματι μεγάλο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια. «Τα τοπικά μουσεία θεωρούνται εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών ενός τόπου – προωθούν τη δυνατότητα του τόπου αυτού να “φαίνεται”», είπε χαρακτηριστικά η κ.Αλεξάνδρα Μπούνια, τονίζοντας πως θεωρούνται πηγές τοπικής ανάπτυξης (με οικονομικά κριτήρια), αλλά και χώροι καλλιέργειας τοπικών ταυτοτήτων (με ιδεολογικά κριτήρια). Η αλήθεια είναι ότι πέρασε ο καιρός από την εποχή που τα αντιμετωπίζαμε ως κτίρια, εκθέματα ή αποθήκες συλλογών. Αν ψάξουμε βαθύτερα «θα δούμε ότι έχουν τη δυνατότητα και παίζουν πράγματι έναν ευρύτερο κοινωνικο-οικονομικό ρόλο» (...)
kathimerini.gr

«
Next
Νεότερη ανάρτηση
»
Previous
Παλαιότερη Ανάρτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια: