Slider[Style1]

Style2

Για κρατήσεις στο +30 27550 52720

Style3[OneLeft]


A
Επικοινωνία στο +30 2716 00 88 88

Style3[OneRight]

Style4

Style5[ImagesOnly]

Style6


Στή κκλησία μας γνωρίζουμε πό τά βάθη τν αώνων τίς ορτές πού εναι φιερωμένες πρός τόν Πανάγαθο Θεό, τόν Μεσσία μας Κύριο ησο Χριστό, λλά καί τούς γίους Μάρτυρες καί σίους, ξεχωριστή δέ καί  ελάβεια τν χριστιανν μας πρός τό πρόσωπο τς μίας, ξεχωριστς γυναικός καί Μητέρας, τς περαγίας Θεοτόκου καί ειπαρθένου Μαρίας.

ορτές πέραν ατν τν ξεχωριστν κκλησιαστικν διά τούς ρθοδόξους χριστιανούς, χουν ριστε πό τίς κοινωνίες καί τούς συνανθρώπους μας, μέ σκοπό νά τιμηθον ρωικά πρόσωπα  νά φέρνουμε κάθε τόσο στήν θύμησή μας, σημαντικά γεγονότα, καθοριστικές ρωικές μορφές καί πράξεις δελφν μας πέρ τν συνανθρώπων τους.
 πρώτη σημαντική καί ξεχωριστή ορτή γυναικός στήν οκουμένη εναι ατή τς Παναγίας Μητέρας μας. Παναγία,  ποία ναφέρεται μέ τό πραγματικό της νομα Μαρία  Μαριάμ  ς Παρθένος Μαρία καί Θεοτόκος, καταγόταν πό τή Ναζαρέτ καί ταν  Μητέρα τοησο Χριστο.
 Παναγία κατεχε καί κατέχει διαίτερη θέση στήν χριστιανική διδασκαλία καί πίστη, ν ποτελε τό πιό σεβάσμιο γυναικεο πρόσωπο στόν κόσμο.
Ο ναφορές στό πρόσωπο τς «μίας τν γυναικν, τς Παναγίας μας» ξεκινον πό τήν Καινή Διαθήκη μέ τόν Εαγγελισμό της, δηλαδή τήν μφάνιση στή Μαρία το ρχαγγέλου Γαβριήλ καί τή μεταφορά τς χαρμόσυνης εδησης, τι εναι  κλεκτή γυνακα γιά νά φέρει στόν κόσμο τόν Υό το Θεο, τόν ησο Χριστό.
Ο ναφορές πρός τήν Παναγία μας συνεχίζονται καθ’ λη τή διάρκεια τς περιγραφς τς ζως το Χριστοπό τή Γέννηση μέχρι τή Σταύρωσή Του.
Σύμφωνα μέ τήν χριστιανική παράδοση,  Παναγία γεννήθηκε στήν ερουσαλήμ. ταν κόρη το ωακείμ καί τς ννας, πού καταγόταν πό τό βασιλικό γένος τοΔαυίδ.
 ννα ταν στερα, μως λύνεται  στειρότητά της καί γεννται                 Παναγία.           Ἡ ρθόδοξη κκλησία ορτάζει τό γεγονός ατό τς Συλλήψεως στίς 9 Δεκεμβρίου. λες ο ορτές πρός τιμή τς Παναγίας χαρακτηρίζονται ς «Θεομητορικέςορτές».
Κυριότερη θέση στίς ορτές κατέχει  Κοίμησή της, τήν 15η Αγούστου. λλη ορτή εναι τα Εσόδιά της, τήν 21η Νοεμβρίου,  ποία λέγεται καί «μέρα τς Παναγίας τς ρχισπορίτισσας»  «Παναγίας τς Μεσοσπορίτισσας», ταυτιζόμενη μέ τίς γεωργικές ργασίες.
πίσης,  Εαγγελισμός τς Θεοτόκου στίς 25 Μαρτίου, πού συνδυάστηκε μέ τόν Εαγγελισμό τς λληνικς θνικς παλιγγενεσίας καί πού καθιερώθηκε πρώτηθνική ορτή πό τόν Βασιλέα          θωνα.         Ἀκόμη, τήν 8η Σεπτεμβρίου ορτάζεται τό Γενέθλιον τς Θεοτόκου. Τέλος, διαίτερη θέση κατέχουν ο λεγόμενοι «Χαιρετισμοί τς Θεοτόκου» πρός τήν Παναγία, πού προηγονται τς ορτς το «θείου Πάθους», καθώς πάρχουν καί πολλές λλες κκλησιαστικές ορτές λοχρονίς πρός τήν Παναγία Μητέρα μας.
 γία Γραφή τίμησε τήν πρώτη γυνακα μέ τό νομα Εα. Τό νομά της σημαίνει «χορηγός ζως»  «ζωή», γιά νά δείξει τι εναι «μητέρα τς ζως».
Στίς μητέρες μπιστεύθηκε τήν ψηλότερη καί γία ποστολή  Δημιουργός.  Εα εναι τό πρόσωπο που ναφέρεται στήν Παλαιά Διαθήκη ς  πρώτη γυνακα καί  δεύτερος νθρωπος, πού δημιουργήθηκε πό τόν Θεό, μετά τόν πρωτόπλαστο δάμ.
Σέ ,τι φορ στήν γυνακα στήν ρχαία λλάδα, καί χι μόνο, στήν θηναϊκή δημοκρατία  πρώτη κύρια δυσκολία πού ντιμετώπιζε να νεογέννητο κορίτσι ταν νά το πιτραπε νά ζήσει.
ξαρττο μεσα πό τήν πόφαση το πατέρα  κθεση το νεογνο σέ μιά ρημική περιοχή, καθώς  γέννηση νός θηλυκο μέλους θεωρετο νώφελο πιπρόσθετοξοδο γιά τόν οκο, φ’ σον μάλιστα σέ να κατ’ ξοχήν πατριαρχικό σύστημα κληρονομις δέν εχε τή δυνατότητα νά διατηρήσει τό οκογενειακό νομα καί, συνεπς, τά οκογενειακά περιουσιακά        στοιχεα.        Ἀργότερα  θέση τς γυναίκας στίς μικρές καί μεγάλες κοινωνίες, καθώς καί τίς διάφορες χρες καί τούς διαφορετικούς πολιτισμούς περν πολλές διακυμάνσεις καί πολλές διαφοροποιήσεις, συχνά μέ ρνητικό    πρόσημο     γιά    τήν    γυνακα.
         Τό 
νδιαφέρον γιά τή θέση τν γυναικν στήν κοινωνία ξυπν κατά τό 19ο αἰῶνα μέ τό γνωστό ργο το J. Bachofen Mutter Recht, ταν  «γυνακα», ς διακριτή κατηγορία στορικς καί νθρωπολογικς νάλυσης, γίνεται ντικείμενο σοβαρς πιστημονικς ρευνας.
Ο μελετητές, καί χι μόνον, ξέτασαν τήν εκόνα τς γυναίκας καί μελέτησαν τήν κοινωνική της θέση στίς διαφορετικές στορικές περιόδους          τς    ρχαιότητας.          Ἡ πρώτη μορφή τιμς τς γυναίκας, ς μητέρας μως, ταν στήν ρχαία λλάδα. Μία γιορτή νοιξιάτικη ταν φιερωμένη στή θεά Γαα «Μητέρα Γ», μητέρα τν θεν καί τν νθρώπων.
           Τή γιορτή α
τή διαδέχθηκε  γιορτή πού ταν φιερωμένη στήν «κόρη        τς           Γαίας»,       τή      Ρέα.          Ἡ Ρέα ταν  σύζυγος το Κρόνου καί  μητέρα το Δία καί λων      τν   θεν           τς    ρχαίας      λλάδας.
          Στή Ρωμαϊκή α
τοκρατορία, συναντμε τή γιορτή τς γυναίκας, σάν μητέρα μως, ς γιορτή φιερωμένη στή θεά Κυβέλη, πού γινόταν κάθε Μάρτιο.
Στή συνέχεια, φτάνουμε στήν γγλία το 15ου-16ου α. μ.Χ., που γιορταζόταν  «Mothering Sunday», δηλ.  «Κυριακή της γυναίκας μητέρας», που ο ργαζόμενεςπαιρναν μιά μέρα δεια, γιά νά πισκεφτον τα σπίτια τους καί νά περάσουν τήν μέρα τους μαζί μέ τίς μητέρες         τους καί    τούς δικούς         τους.          Ἡ παγκόσμια μέρα τς γυναίκας,  ποία ρίστηκε ς διεθνής μέρα τν δικαιωμάτων τν γυναικν, ορτάζεται κάθε χρόνο τήν 8η Μαρτίου.  Θεσμοθετήθηκε τό 1977 πό τόν ΟΗΕ,  ποος κάλεσε λες τίς χρες το κόσμου νά γιορτάσουν τήν μέρα γιά τά δικαιώματα τν γυναικν.
Εναι μιά μέρα ξεχωριστή σέ λο τόν κόσμο γιά τήν ποστήριξη τς σότητας καί τήν ξιολόγηση τς θέσης τν γυναικν στήν κοινωνία.
 παγκόσμια μέρα τν γυναικν ξεκίνησε ς νας ορτασμός στίς χρες τς νατολικς Ερώπης καί τς Ρωσίας.
Σήμερα, σέ πολλές χ
ρες  μέρα ατή χει χάσει τό νόημά της περί τν δικαιωμάτων τς γυναίκας καί χει γίνει πλς μιά εκαιρία γιά τούς νδρες, καί χι μόνο, νάκφράσουν τήν γάπη τους γιά τίς γυνακες, πως συμβαίνει καί μέ τή γιορτή τς μητέρας  καί σέ λλες σχετικές ορτές   το    θηλυκο     γένους.
          Σέ 
λλες περιπτώσεις παραμένει σχυρή  ρχική σημασία τς μέρας ατς γιά τήν ποστήριξη τς νδυνάμωσης καί τς σότητας καί τν δικαιωμάτων τν γυναικν.
 ορτασμός ατός καθιερώθηκε τό 1910 μέ πρόταση τς Γερμανίδας σοσιαλίστριας Clara Zetkin, ν ορτάσθηκε γιά πρώτη φορ τό 1911.
Διαπιστώνουμε, λοιπόν, πώς  γυνακα ορτάζεται μέ κάθε τιμή γιά τήν καθοριστική καί μοναδική της παρουσία παγκοσμίως, ς  μοναδικός φορέας ζως καί διαιωνίσεως το νθρωπίνου εδους, σέ ντίθεση μέ τίς σχέσεις νάμεσα σέ τομα το διου φίλου καί σέ πλήρη ντίθεση τς φύσεώς των καί τς λλαγς το ρόλου τονδρός  τς γυναικός σέ μιά στερα σχέση, πού ρκεται μόνο στίς πρόσκαιρες σαρκικές πολαύσεις καί χι στή δημιουργία πογόνων, ρόλο πού διαδραματίζει         μοναδικά            γυνακα.
         Τί καί 
ν ο νθρωποι σέ διάφορους θώκους παγκοσμίως στό νομα τν λευθεριν καί τν δθεν ναγκν τν νθρώπων, νομοθετον νάντια στή φύση τννθρώπων καί τήν χριστιανική πίστη;  ΓΥΝΑΙΚΑ γεννιέται δέν γίνεται καί  ΡΟΛΟΣ τς ΜΗΤΕΡΑΣ δέν νομοθετεται, λλά ελογεται πό τήν κκλησία μας καί οκονομεται πό τόν Πανάγαθο καί παντεπόπτη Χριστό καί Κύριό μας.         Ἀγαπητοί   μου,
         Κατανοο
με πλέον πώς τα μόνα σωστά πρότυπα προβάλλονται διαχρονικά στούς συνανθρώπους μας μόνο πό τήν κκλησία.
Πρότυπα γυναικ
ν ριστα, καταξιωμένα θεϊκά, πρότυπα γιοσύνης, πρότυπα ξεχωριστά, χι πρότυπα θεωρίας, λλά πρότυπα πράξεως.
Τέτοια πρότυπα βρίσκει κανείς 
κατομμύρια μέσα στόν χρο τς ρθοδόξου Χριστιανικς κκλησίας, μέ πρτο μεταξύ τν γίων, ατό τς περαγίας Θεοτόκου καί Μητέρας λων μας.
         Στήν 
ποχή τς πνευματικς κρίσης, τς κρίσεως ξιν καί προσώπων, τς συγχύσεως το νοός, τς οκονομικς κρίσης, τς ναμείξεως πληθυσμν μέ πρόσφυγες, μετανάστες, λλά καί λαθρομετανάστες, τς παγκοσμιοποιήσεως, λλά καί τς ναποτελεσματικς προσπάθειας μερικν περί τς ποβολς καί τς ποκοπς τςκκλησίας μας πό τό ποίμνιό της καί τούς συνανθρώπους μας, μικρούς καί μεγάλους τ λικί, ο λπίδες μας στηρίζονται στή γυνακα – στή μητέρα – στόν βασικό συνεργό τς δημιουργίας καί τς διαιωνίσεως το νθρωπίνου γένους.
Μοναδικό τέτοιο παράδειγμα ε
ναι  παρουσία τς περαγίας Θεοτόκου, τς Μητέρας πάντων, ταν ρθε στή γ καί φερε τήν λλαγή καί τήν ναγέννηση.
«Δστε μου, μητέρες χριστιανές καί μπορ νά ναμορφώσω τόν κόσμο».
Ατά τά σοφά καί θεοφώτιστα λόγια λέγει πρός λους μας  κκλησία        μας           καί    εχε   πόλυτο     δίκιο.
         Α
τό κηρύσσει διαλείπτως καί  κκλησία, ατό τό μήνυμα μεταφέρει  κκλησία μας, στίς λληνίδες χριστιανές γυνακες, καί χι μόνο.
 θεία Χάρη καί  ελογία τς Παναγίας μας, εναι πρότυπο γυναίκας πρός μίμηση, τσι στε ατός  τόπος,  λλάδα μας,  Πατρίδα μας,  χώρα μας νά δεκαλύτερες μέρες.          Ὅποιος σέβεται τήν γυνακα, σέβεται τή μητέρα του, τιμ τήν Παναγία μας, ποιος φέρεται σχημα στή γυνακα, βρίζει καί δικε τήν Παναγία καί τήν μητέρα πού τόν γέννησε.
 γυνακα δέν εναι δούλα, οτε παιχνίδι στά χέρια κανενός, εναι πάντα  μητέρα, εναι – δέν εναι παντρεμένη, χει – δέν χει παιδιά.
Εναι  πάνχρυσος στάμνα, εναι να σκεος κλογς. στορία τς λλάδας μας, γράφει μέ χρυσά γράμματα γιά τήν ρωίδα μητέρα καί γυνακα, πού βρέθηκε μπροστά στό μέτωπο το πολέμου   γιά    τήν    λευθερία   τς           Πατρίδας.          Ἀναγνωρίζουμε, λοιπόν, τι  γυνακα κατέχει μιά ξεχωριστή θέση στόν κόσμο, τσι πως ξεχωριστή εναι  θέση τς Παναγίας μας στήν κκλησία μας.
Χρόνια πολλά καί ελογημένα σέ λες τίς γυνακες το κόσμου. Καλή καί ελογημένη Μεγάλη Τεσσαρακοστή.
                                                                                                       + π. Ι.Σ.

«
Next
Νεότερη ανάρτηση
»
Previous
Παλαιότερη Ανάρτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια: